Du måste logga in för att kunna skriva i forumet och ha tillgång till din profil.

Är du inte redan medlem på djur.nu reloaded? Klicka på Bli medlem för att gå med i århundrandets community!

Taxidermi och skallar och sånt.

Dela
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Antal inlägg : 853
    Tuffingpoäng : 274
    Registreringsdatum : 11-08-15
    Ålder : 22

Taxidermi och skallar och sånt.

Inlägg  mitchan i ons 01 jun 2016, 17:58

tydligen är det inte bara jag här som tycker det är nice med döda djur så vi kom fram till att det vore passande med en tråd! :D

här får ni diskutera taxidermi, ben och skelett och skallar, klor och tänder, fjädrar, horn, läder, skinn och päls, och typ... sånt. bevarandet av döda djur och djurdelar i allmänhet.

wo o o ho o o!
    w000t

Drottning över incestbyn

Status :

Sv: Taxidermi och skallar och sånt.

Inlägg  mitchan i ons 01 jun 2016, 18:15

här är två söta bilder på en del av min skallsamling!! (jag har typ 18 skallar egentligen, men tog bara ut och fotade 13 av dom)

regnbågspojke

Status :

Antal inlägg : 107
    Tuffingpoäng : 10
    Registreringsdatum : 16-05-28
    Ålder : 18

Inlägg  TNT i ons 01 jun 2016, 18:49

^ Vad fina <3

Status :

Antal inlägg : 143
    Tuffingpoäng : 13
    Registreringsdatum : 16-05-30

Inlägg  GrönaSpindeln i ons 01 jun 2016, 21:10

jag vill se hartassar, helst på snöre! :D

björne

Status :

Antal inlägg : 216
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31

Inlägg  TheHate i tor 02 jun 2016, 09:28

Vart får du tag på skallarna? Roadkills? grin Har länge velat ha älghorn på väggen men det får bli när jag flyttar, är ju från Jämtland där det jagas mycket älg så är nog inte jättesvårt att få tag på Like
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Inlägg  mitchan i lör 04 jun 2016, 03:29

TheHate skrev:Vart får du tag på skallarna? Roadkills?  grin  Har länge velat ha älghorn på väggen men det får bli när jag flyttar, är ju från Jämtland där det jagas mycket älg så är nog inte jättesvårt att få tag på Like
    haha öh med tanke på att dom två skallarna som är i fokus på bilderna är en hund och en tvättbjörn så måste jag erkänna att jag faktiskt köper en del :D :D

obs: bortsett från tvättbjörnen som var första skallen jag köpte så är jag alltid noga med att inte betala folk som dödar djur för att tjäna pengar på deras kadaver ohmy dvs köper främst roadkill och sånt som hittas i skogen osv

skallarna jag inte betalat för har jag antingen hittat i skogen (eller haft nån kompis hitta i skogen åt mig) eller hittat färskt döda djur och processerat benen (tex en gigantisk kattdödad råtta jag hittade vid vägkanten i vintras... jag känner enda katten i området och hon är typ... mindre.. än den råttan.. så förstår att hon lämnade den)
    ett skelett kommer faktiskt från ett djur jag försökte döda själv (..men vågade inte så jag matade den tills pappa kom hem hehe) ohmy ohmy ....dvs en råttbebis som mina hundar hade jagat och bitit sönder
    rip

och så har jag tagit emot lite typ scraps och skräp och sånt från en jägare som jobbar på min skola, sånt som skulle ha slängts ändå
    det är typ det praktiskaste sättet att få tag i döda djur
    att känna jägare
    haha
    eller att hitta en jägares dumpställe i skogen....

Drottning över incestbyn

Status :

Inlägg  mitchan i lör 04 jun 2016, 03:50

btw titta vad jag fick av min kompis häromdagen!!!!

en kråkskalle som technically har vart min i två år.. vi hittade den tillsammans med massa annat dött och typ fullt av inälvor och organ och så i ett klassrum en gång.. ....det hade vart hands on djursjukvårds-föreläsning ok
    vi frågade the jägare om vi fick lite grejer (typ fötter och huvuden) och han ba aa ta vad ni vill
    mina kompisar paxade kråkans fötter direkt? :--( så jag sa att jag förtjänar skallen
    ...sen låg den i frysen i ett år och min kompis råkade få med den hem och så låg den i hennes frys ett tag och sen fixade hon den men så glömde alla bort den och
    aa
    den blev jättefin iaf och hon fyllde till och med i näbben med akrylfärg och det ser jätteautentiskt ut!!

+ en suuuuuupersöt tass från en dödfödd kattunge från hennes mammas uppfödning
    så adorable och tiny

björne

Status :

Antal inlägg : 216
    Tuffingpoäng : 15
    Registreringsdatum : 16-05-31

Inlägg  TheHate i sön 05 jun 2016, 14:44

Min morbror är en riktig skogsmulle som gör accessoarer av djurben och har hartassar överallt så kanske kan få någon fin grej av honom någon dag!
    Han brukar mata hunden med hela älgben med klöv, hår och allt på så han kanske har något älghorn liggandes..
    mitchan
    Drottning över incestbyn

Status :

Inlägg  mitchan i tis 07 jun 2016, 21:52

titta jag satte ihop min räv idag (mkt preliminärt, ryggkotorna och antagligen en del revben är i lite fel ordning.... och orkade inte försöka pussla ihop tassarna eller svansen hehe..... och ingen har berättat för mig vilket håll bogbladen och skenbenen och vadbenen ska sitta så jag ba improviserade??)

!!! ganska cool ändå

tanken är att jag ska ta lite ståltråd och lite lim och sånt och sätta ihop den till ett actual artikulerat skelett
    wish me luck
    hoppas jag får vara arbetslös länge

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: tor 19 okt 2017, 20:11